İçerik pazarlaması nedir? SEO’nun etkileri nelerdir?
İçerik pazarlaması, hedef kitlelere tutarlı bir şekilde yararlı ve ilişkili içerik sağlayan pazarlama için bilgilendirici bir yaklaşımdır. Eylemlerini olumlu yönde etkilerken tüketicileri çekmek ve korumak için tasarlanan bu strateji, medyayı geri dönüştürmek ve dış kaynakları ödünç almak yerine, çeşitli platformlarda taze ve orijinal içerik üretimi etrafında yoğunlaşmaktadır.
Birçok geleneksel pazarlama yöntemi için kullanılan “itme” yaklaşımının aksine, içerik pazarlamasını, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında değerli bilgileri hedef kitlenizi bilgilendirecek ve meşgul edecek şekilde sunmak için tasarlanmış bir “çekme” yaklaşımı olarak düşünün. Başarılı bir şekilde yürütüldüğünde, bu strateji esasen tüketicilerle devam eden kişisel ve eğitimsel ilişkileri teşvik etmek için çalışır ve sonuçta marka sadakatine neden olur.
İçerik pazarlamasının (SEO) üzerindeki itici gücü nasıl oluyor?
İçerik pazarlama dramatik tıbbi arama motoru optimizasyonu (SEO) olumlu bir şekilde etkileyebilir. ‘Panda’ sayesinde – “borçlanma” ve/veya düşük kaliteli, sığ içeriği çoğaltmak için siteleri caydırmak ve hatta cezalandırmak amacıyla Google’ın arama algoritmasına yönelik bir güncelleme- web siteleri için taze, kaliteli ve orijinal içeriğin tutarlı bir şekilde oluşturulmasına önemli bir vurgu yapılmaktadır.
İçerik pazarlama planınız için bir editör takvimi planlayarak yeni prosedürel sayfaların ya da güncellemelerin, blog yayınlarının, basın bültenlerinin vb. sağlanmasına yardımcı olabilirsiniz. Stratejik olarak uygulanmakta ve devam eden bir sürecin bir parçası olarak birden fazla çevrimiçi kanalda sendikasyonu yapılmaktadır.
Buna karşılık, Google ve diğer önde gelen arama motorları sitenizi çevrimiçi ziyaretçiler için güvenilir ve değerli bir kaynak olarak tanımalıdır. Bu da sonuçta daha iyi arama sonucu sıralamasına ve daha fazla görünürlüğe yol açmaktadır.